Tuesday 24 July 2012

Berfesyen tak salah yang penting menutup aurat :)

hye2,, assalamualaikum,, :)
tetiba nak ckp psl fesyen ni,, hmm,, td usha2 la page tudung2 yg latest kan,, then tgok la video model2 sume kan,,
Pelik dengan fesyen2 sekarang ni,, bukan nak kata fesyen aku bagus sangat or baik sangat,,~~
tp,,,,, pelik-pelik jela fesyen2 sekarang ni,, mcm sarang tebuan kat atas kepala pun ada jugak,, ada yg mcm berserabut gilaaa.. (ish,, tak baik kutuk, tp realiti)~~~ haha,,
kadang-kadang pelik, bila nak sembahyang susah kan nak bukak? tak panas ke pakai tebal-tebal kat kepala) tak berat ke pkai banyak2 berlapis2? contohnya macam ni, (pak cik google)



wanita... sanggup buat apa-apa untuk nampak cantik,, ada yg terlalu taksub nak cantik, sampaikan kadang-kadang terlupa ada limit,, fesyen, sapa je tak suka.. ada pattern baru je nak beli, nak try, last2 penuh la almari tu, nak tutup pun x muat, last, masuk bag, simpan dlm stor,, hahaha


dulunyaa,, aku mmg minat shopping, nampak benda cantik je nak beli,, nampak ada sale~ woww,, happy gilaa,, haha,, tp skrg, dah x lagi,, bosan dahhh,, pakai apa yg ada jelaa,, tudung, selendang pun pakai apa yg ada jelahh, malas dah nak ikut2 sgt,..


benda yg paling susah untuk org yg nak berubah ke arah yg lebih baik bg perempuan adalah, baju, tudung,,
drpd dulu mmg baju aku boleh dikatakan semuanya labuh, tp ikut shape, jadi bila sekarang, dah tak nak la pkai baju-baju tu semua,, nak yg sesimple yg boleh je sekarang,, serioussllyyy susah!


sebab, aku kena tukar semua baju2 tu,, kena beli baru,, tp alhamdulillah,, slow2 aku tukar skit2, huhu
then tudung? drpd selendang yg biasa-biasa ke yg lebih labuh,, seriouslyy susah jugak...
kadang-kadang rasa sayang bila tak guna,, mmg kena lawan la diri sendiri,, tp alhamdulillah,, slow2 jugak la aku tukar ke yg labuh sikit,, tudung pun kena pndai pilih,, mcm tudung bawal mostly jarang,, kena pakai inner neck, tu yg pakai selendang je sekarang,, bila pakai selendang boleh la nak buat labuh2,..
mmg rasa sgt selamat bila pkai tudung labuh2 ni tau,, kadang2 rasa mcm nak pkai telekung pun ada jugak,, heee :)
tp bila pakai selendang,, kadang2 rasa mcm over pulak bila pegi kelas,, tp nak buat mcm mana kan,, dah tu je yg ada n selesa,, ada sstengah org, pakai selendang berejam-jam,, tp aku,, sesimple yg boleh,, tak tgok cermin pun boleh (bajet la pulak) haha,, malas la nak berfesyen2 ni,, satu style je aku slalu pakai,,


stokin dan handsock?
seriousllyyyy susah nak disiplin pakai,, tp alhamdulillah skrg ni, rasa lain bila tak pakai,, n sepanjang sem 2 ni, aku berjaya disiplinkan diri aku,, yeahhh  :)
kadang-kadang rasa panas bila pkai handsock berlapis2, kadang2 rasa tak selesa bila pakai stokin then hujan,, lembab2,, tp...
cuma satu je benda kena ingat,, panas kat dunia tak apa, jangan panas kat akhirat,, 
org selalu terlupa or buat-buat terlupa, yg kaki jugak aurat,, dah cantik dahh,, dari atas smpai bawah, tetiba kaki tak pakai stokin,, tak cukup cantik la kalau mcm tu,, 


environment mmg sgt penting nak disiplinkan diri,, kawan-kawan laa, alhamdulillah,, kwn-kwn aku sokong n saling ajak mngajak buat kebaikan,, 


hopefully i can be a better MUSLIMAH.. :)

No comments:

Post a Comment