Tuesday 13 November 2012

Menangislah :,)

Assalamualaikum, dah lama rasanya tak menaip~ yakah? hee :p

Sejujurnyaaaa di cuti deepavali ni aku menggunakannya dengan dduk and menghadap buku dan laptop, daripada pkul 5.30pagi smpailah sekarang 5.30petang, hebat tak hebat tak? clap clap, hahaha

SERIUS DAH PENUH kepala, hope melekat la semua yg aku baca, aminn :)

okayy, tetiba nak tulis tentang menangis, sebab rasanya minggu ni aku banyak kali aku menangis~ hahahha =,="
SEBAB? Mata masuk habuk, haha

Orang suka ckp
" menangis menunjukkan kita lemah"
" air mata tak boleh selesaikan masalah"

TAPI, kalau betullah semua tu, kenapa Allah ciptakan air mata untuk kita? Kenapa? 

Status FB aku,

"Air mata yang Allah kurniakan kepada kita bukan untuk kita SIMPAN, bukan untuk kita PENDAM, tapi untuk kita luahkannya bersama semua masalah-masalah yang kita PENDAM dengan harapan semoga Allah tahu apa yang kita tangiskan dan meringankan segala beban yang dipikul"

Masa aku buat status ni, aku baru balik dari KPO MPP :)

Bila kita rasa kosong, bila kita rasa sedih, bila kita stress~~ 
Ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita, 
Lihat orang sekeliling kita, ramai sebenarnya orang sayang kita,

kadang-kadang segala rasa yang kita pendam, kita pendam and pendam,kita tahan, kita tahan, lama-lama sampaikan bila dah tak tertahan, mana-mana pun kita boleh menangis.

Perbezaan tangisan kita dengan Nabi Muhammad dan para sahabat, mereka selalu jadikan tangisan mereka sebagai hiasan dalam solat-solat, doa-doa and zikir-zikir sebab takutkan Allah, 
KIta???

hmm,, peringatan kepada diri sendiri. 







Aku ada baca satu artikal ni, purata perempuan menangis 64 kali setahun, lelaki 17 kali setahun.
Hahaha, boleh percaya kahh? Hmm kena kira balik ni, :p

okay, penat. :)

KPO MPP SeMalaysia :)
suka sangat pic ni <3




1 comment:

  1. menangis bukan menunjukkan anda lemah..tetapi menangis menandakan bahawa anda mensyukuri dan menerima sesuatu tanpa mengira kebaikan dan keburukkannya..kita xperlukan kesempurnaan..kita yang akan jadikannya sempurna dengan bantuanNYA..menangis tanda kita melabuhkan cinta kepadanya serta ia xdapat ditafsir dengan tepat apabila melibatkan hati kita..hati ni mudah menangis..jadi kuatkan diri keyh..moga anda sentiasa kuat menempuh dugaan..Allah akan sentiasa menguji hambanya..yg penting..kite kene selalu ngadu kat Allah..Dia tahu ape yang terbaik tok kiter okeh...heee^_^...-jr-

    ReplyDelete