Friday 28 September 2012

Thank You Allah :)

Assalamualaikum,,

Huhhh,, dekat sebulan lebih tak update,, kesian blog ni,,

Alhamdulillah, alhamdulillah,, alhamdulillah
Thank You Allah, Thank You Allah,, Thank You Allah :)

Kita cuma merancang, Allah yang menentukannya, walau ditolak macam mana pun, di buang macam mana pun, kalau Allah kata jadi, JADILAH, apa buang, tolak, datang balik kepada kita.

Allah Knows The Best :)

huhh,, macam-macam benda jadi kat aku sepanjang sebulan aku tak update blog ni, macam-macam.. tak tahu mana nak start. err

okayy,, first, sedih sebab tak dapat pergi majlis kahwin kawan baik sendiri, seriussss rasa mcm
"teruknya aku, apa punya kawan la aku ni"
"maryam, kau bukan kawan yang baik"
huhh,, tapi pagi sebelum diijab kabul, sempat lagi aku call, rasa mcm sedih sangat sebab tak ada masa tu :(
tapi, tanggungjawab is tanggungjawab, masa tu tak sangka tarikh sama, tak ada niat pun, terkena pulak masa tu biro pendaftaran, mmg tak boleh la..

To Puan Farhany:
Sorry sebab tak pergi majlis penting hang, sorry bangat.. :(
TAHNIAH, TAHNIAH, TAHNIAH,, serius aku terkejut gilaaa bila dapat tahu, pape pun aku tumpang gembira n hope kau happy2 selalu,, hee :D
tetiba teringat lagu ni, bayangkan jela aku tengah nyanyi sebelah kau,, haha :D

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata, penawar hati, penajam fikiran
Di rumah dia isteri, di jalanan kawan
Di waktu kita buntu, dia penunjuk jalan




Pandangan kita diperteguhkan
Menjadikan kita tetap pendirian
Ilmu yang diberi dapat disimpan
Kita lupa, dia mengingatkan




Nasihat kita dijadikan pakaian
Silap kita, dia betulkan
Penghibur di waktu kesunyian
Terasa ramai bila bersamanya


Dia umpama tongkat si buta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan



Dari Aisyah ra. yang menceritakan; Aku bertanya Rasulullah; "Siapakah yang paling besar haknya ke atas seorang perempuan ?". Jawab Nabi; "Suaminya". Aku bertanya lagi; "Siapakah yang paling besar haknya ke atas seorang lelaki?". Jawab Nabi; "Ibunya". (HR al-Hakim)


Second, Alhamdulillah menang dalam pilihanraya kampus, untuk Fakulti Sains Kesihatan. :D

Terima kasih sahabat, terima kasih sahabat, terima kasih sahabat. InsyaAllah aku akan buat yg terbaik sepanjang memegang amanah ni, InsyaAllah.

Sepanjang pilihanraya mcm2 konflik dalaman, terutamanya diri sendiri, mcm2 persoalan ada dekat kepala. 

"layak ke aku nak bertanding"
"ada ke org nak vote"
"mampu ke aku"
"apa orang akan kata"

aku dilemma, sekejap rasa mcm nak, kejap tak nak. First tanya parents, kakak, abg, semua bagi komen positif n galakkan aku, then, tanya-tanya sahabat2 sekeliling, komen2 tentang diri aku, ada bagi komen positif, ada komen negatif,, aku jadi MAKIN dilemma, 

Saat tu, aku muhasabah diri, baru aku sedar kenapa hati aku tak tenang, tak tetap, macam lalang, memang itulah balasannya, disebabkan sibuk dengan hal dunia, aku membelakangkan Dia, bila susah baru nak cari, 
ya Allah, jahilnya aku... :(

kenapa aku tak minta kepada Dia?? 
kenapa aku tak mengadu kepada Dia?? 
aku lebih pentingkan pandangan manusia berbanding Dia, sedangkan Dia sentiasa ada untuk aku, sentiasa ada untuk mendengar segala yg aku pendam, rasa :(


Alhamdulillah, inilah jalan yang aku pilih, tetap dan lebih tenang, Alhamdulillah Allah permudahkan urusan, 

Thank You Allah, U knows the best..

Benda yang paling berat adalah AMANAH,, Ya Allah berkat
ilah perjalananku ini,, ingatkan aku jika aku tersasar drpd jalanMu ya Allah, sesungguhnya aku hanyalah manusia yang kerdil, yang masih perlu dipimpin..

Satu benda aku pegang dari dulu, walau setinggi mana kita berada, ingatlah bumi yang kita pijak. 


kalaulah aku terbang terlalu tinggi, tariklah aku. Sahabat, ingatkan aku jika aku terlupa.



Aku mahu jadi seperti POKOK, walau dihina, dipijak, tetap dibalas dengan buah yang lebat, Aku mahu jadi seperti MATAHARI, dimana-mana kita berada, ia tetap menerangi dan membahagiakan orang lain,, INSYAALLAH, :)





Muka wanted.. 


KEMPEN PILIHANRAYA KAMPUS
Campaign Manager: Syahirah Jermadi :D
Wakil calon: Nur Haziqah Nasaruddin :D
Model: Nurul `Izzah Alias :D







Sama tak?? :)
by: Sino Zulaikha (fb)


Flyers
by; Syahirah jermadi



Cp from Nurul Afifah
Thanks akak-akak OT :D


cp from Siti Noraizah Harmin
Thanks sahabat2 PMDS Sept 2012 Puncak Alam :D


cp from abg Shukri Shuhaimee
Bersama Mantan MPP FSK dan rakan seperjuangan :)


Family baru :)
find meeee~~~ 


And lastly, 
Jawatankuasa Perwakilan Kolej Rafflesia dan Angsana 2012
Thanks A lot,
daripada JPK saya bermula, macam-macam saya belajar, macam-macam kita lalui bersama, 
pahit, duka, manis, ketawa sama-sama, menangis sama-sama,
tak tidur malam siapkan kerja, spotcheck sampai pagi,
berkejar sana-sini, makan sama-sama, 
kita mcm keluarga, saya harap lepas ni keakraban kita kekal. 
Work as a team, 
Close like a family,
Together we succeed..
THANKS SAHABAT :,)















1 comment:

  1. congrats..:)walaupun x boleh undi masa hari voting tu sebab name x disenaraikan..

    ReplyDelete