Sunday 2 September 2012

1 SEPTEMBER 2012

betullah org kata pengalaman adalah guru yang terbaik, jangan sangka org yang berada di tempat tinggi selamanya di atas, dan jangan sangka org yang berada di bawah sentiasa di bawah.

Pengalaman membuatkan seseorang jadi pandai, kepandaian seseorang bukan terletak pada pelajarannya, kekayaannya.. Umur bukanlah kayu pengukur kematangan seseorang. kadang-kadang kita selalu salah sangka dengan semua ni, kita suka judge seseorang berdasarkan luarannya, penampilannya..

Jangan hanya jadi tin kosong, yang berbunyi sahaja tetapi tidak ada isinya.. Takut sangat jadi macam itu, :(
jika kita hormat org lain, insyaAllah org lain juga akan hormat kita balik...  bila kita permudahkan kerja org lain, insyaAllah org lain juga akan hormat kita.. bila kita bantu orang lain, insyaAllah org lain juga akan hormat kita juga.. 

mggu ini bz sangat dengan kursus n minggu orentasi student baru masuk, n semalam masa pendaftaran, tetiba aku rasa sedih n homesick, walaupun baru je seminggu, bila tengok ada parents yg ambil video n gambar sepanjang anak dorang mendaftar dengan muka bangga, dengan muka bahagia, senyum je masa tggu anak dorang mendaftar.. rasa SANGAT sebak, seriouslyyyy...

bila nak tinggalkan anak dorang, tengok ada perents yg nangis n peluk-peluk dengan anak dorang lagi lah rasa sedihh.. ada juga ayah yg nangis masa nak tinggalkan anak dorang kat sini.. seriusssss RASA SEDIH GILA!

lagi-lagi bila ada yg daripada sabah n sarawak, tengok parents sanggup hantar jauh-jauh anak dorang kat sini, semata-mata nak tengok anak dorang berjaya.. semalam ada satu student ni daripada sarawak n datang dengan ayah n ibu, lepas tu student tu terus ada orentasi, so tak boleh la nak jumpa parents dia, student tu menangis, sebab nak duduk dengan parents dia, bila bawa pergi jumpa dia berpeluk dengan parents dia, semua pun menangis masa tu.. bila tengok ayah dia pun menangis masa tu lagilah rasa sebak (walaupun aku just dengar cerita je)..

ibu bapa kita hantar kita belajar, jauh-jauh dengan harapan yang sangat tinggi. tp aku PELIK bila ada juga yang tak bersyukur, tak dengar kata, belajar main main, ponteng kelas lagi~~ aku pasti semua parents pun mesti harap anak mereka berjaya, tapi kenapa masih ada yang tak nampak n still main-main lagi... 

tak rasa macam hancurkan harapan ibu bapa kita ke?

:(

okayyss,, aku tahu ayat aku berterabur.. PENAT! sangat penat~~~


No comments:

Post a Comment