Thursday 14 March 2013

Kenali diri sendiri.

Assalamualaikum,

Kaki dah baik, suara pulak tak ada. Apa yg dah jadi ni, huhhh. :(

Kalau aku update status macam ni, apa pendapat korang? 
Mesti yg akan cakap macam ni,

"Maryam, maryam selalu update status yg menunjukkan KELEMAHAN"
"Maryam, TAK BOLEH update macam ni"
"Maryam, status tu macam kita tak bersyukur"
"Maryam, terlalu banyak mengeluh"

Okay, thanks! :)

Takpunkan, kalau aku update blog or online or tweet or jalan-jalan. Org akan tanya,

"Maryam, sempat lagikan"
"Maryam, ada masa pulak nak buat benda-benda ni"

Okay, thanks again! :))

Kadang bila dah banyak sangat mulut-mulut yang 'menasihati", aku jadi rimas.

Seriously.

Aku selalu pegang "nobody cares about you", andd that`s TRUE.
Ini personal life aku, facebook aku, twitter aku, blog aku.
So, please jangan persoalkan apa yang aku buat selagi mana aku menjaga semua tutur kata, adab pergaulan dan menjaga agama Allah. :)

Kadang aku mencari diri sendiri, mencari mana diri aku yang dulu.

Takut "sesat" di jalan cerita orang lain. Jalan yang orang lain mahukan. 

Okay, disini aku nak perkenalkan diri aku. :))

Hye, saya Maryam Jamadi.
Saya berumur 2X tahun.
Saya beragama Islam,
Saya ada keluarga.
Saya ada mak, ayah, abang, kakak, adik lelaki 3 org. 
Saya juga seorang PELAJAR.
Saya mempunyai ramai kawan dan saya sayang mereka semua.
Saya suka sangat berprogram, hampir semua program saya nak join sampaikan kawan-kawan saya kata saya "workaholic".
Saya tidur sekali sehari, saya tak tidur petang.
Kalau purata masa saya tidur 4-5 jam sehari.
Sem lepas saya balik rumah 2 kali sahaja 1 sepanjang sem.
Cuti sem lepas saya balik rumah 3 hari sahaja. 
Saya sangat menghargai masa saya.
Impian saya adalah untuk buat semua orang SENYUM :))))
Harap awak dapat kenal saya dengan rapat.

Yes, aku "workaholic".
Aku sangat menghargai masa aku. Aku akan guna masa aku dengan sebaiknya. Aku suka bekerja.
Sampaikan bila ada masa free, aku blank tak tahu nak buat apa. Seriousss! 
And walaupun demam, aku akan pergi kelas or program yang ada. 

Tapi, aku juga seperti orang yang lain, yang seusia dengan aku. Masih remaja. 
Kadang terasa macam dah tua pulak. Hmm, susah ni. 

Cumanya, kita tak dapat nak puaskan hati semua org, dan aku akur semua ni. 
Buat A salah, buat B salah, tak buat apa-apa salah. 
Nobody cares about you. 

Dan disini, aku nak tekankan.
Masa aku,
Facebook aku,
Blog aku,
Twitter aku,.  :))))))))

Inilah personal life aku. :)))))

Kepada sahabat-sahabat seperjuangan, stay strong. :)))))

*disebabkan tak ada suara nak cakap langsung, sedih nak call mak pun tak dapat sbb tak ada suara :(
Thanks Mr. Blog, dapat cerita kat sini jelah, nak cakap tak ada suara. Haha :p

Kejap-kejap, bila baca balik post ni macam terlalu serius, tak bermaksud pun. Tp apa-apapun thanks sahabat-sahabat yang sentiasa disamping aku di saat susah senang. :D





4 comments:

  1. "mustahil untuk kita puaskan hati semua orang, lebih baik kita jaga hati mereka yang benar-benar yakin dengan KEMAMPUAN kita dan menghargai kita"

    @fazley yaakob

    ReplyDelete
  2. Asalkan setiap perbuatan dan akhlak kita baik dan benar..In Shaa ALLAH, ALLAH tetap akan bersama dan melindungi kita dengan Rahmat dan Inayah-Nya. Kasih sayang yang diharapkan kepada sesorang manusia tidak selalunya seperti apa yang kita harapkan. Cukuplah sekadar ALLAH sayang dan cinta kepada kita selama-lamanya.

    ReplyDelete
  3. ekau engat ada orang nak backup kauuuu keeee~?? HAHAHA XD you live alone, die alone. demmit I'm so awesome! lolololol da la xde suaraaaa losserrrrrrr~~ kahkahkahkahkahkahkahkah nigga baby roxxx! btw lagu kat blog ni annoying gila da la xleh stop -.- byeeeeeeee

    ReplyDelete