Saturday 16 March 2013

Salam Ukhuwah :))

Assalamualaikum.. :)

Alhamdulillah tadi pagi (10pg-1ptg) Road Tour Salam Ukhuwah JPK Kolej Rafflesia dan Angsana. Macam-macam dibincangkan tadi, and aku masih lagi belum 100% suara baik tp sibuk nak cakap. Huhh

Kali ni malas nak cakap panjang, penat and ngantuk.



Road tour kali ni banyak jugak isu-isu dibawa oleh JPK, tentang pengangkutan, fasiliti kolej (ampaian, mesin basuh, cafe), and banyak lagi. Isu-isu ni memang hangat lagi masa aku JPK lagi.
Jadi, banyaklah benda nak cakap tadi even suara nak ada nak tak ada. Haha



Perbincangan tadi dekat bilik bacaan kolej angsana, time ni otw ke rafflesia. Agak jauh la jugak bg mereka yg tak biasa. Hee. 



Sampai dekat rafflesia, aku sempat lagi promote kedai Kopie1 ni, yg 100% diuruskan oleh student puncak alam. UiTM kan pemenang anugerah keusahawanan. TERBAIK <3



Time ni, haha. LAWAK bila ada org nak kenakan tp tak jadi~ 



YDP kami, sedang mengumpul aduan-aduan pelajar di puncak alam untuk OPS KEBAJIKAN PELAJAR


Masa ni semua MPP Shah Alam and JPK "dipaksa" oleh kami yg dari Puncak Alam untuk turun tangga kejayaan, act dorang yang nak. Hee, untuk rasa apa yg kami rasaaaaa. Haha
Cuma YDP and ada beberapa MPP yg turun tangga, naik balik and turun balik sebab bas kat bawah.
SALUTE! 

ayat dorang "kitaorang nak rasa apa yang korang rasa bila turun naik tangga ni"
.
.
.
.
.
Okayy, yg kat bawah ni semua gambar-gambar lain lepas meeting. :))
Act aku jarang begambar kalau ada program2 formal mcm ni, kali bnyk pulak gambar, maybe sbb lama tak jumpa and susah nak jumpa bila semua pun bz dengan hal fakulti masing-masing. 


aku, kak aishah (Exco aduan kemudahan, keselamatan), kak nurul (exco hubungan dalaman), alif (JPK), kak sofia (exco penempatan NR), farris (exco penempatan NR), alex (exco hubungan dalaman), kak syuhada (exco akademik), kak pika (exco keusahawanan)

kak mia (exco penempatan kolej), aku, dayah (setiausaha 2),kak husna (exco multimedia) 
gaya mahal ni~ haha


kak pika~ tengah nak makan pun aku ajak bergambar :))
And 3 hari demam buat aku makin tembam and gemuk~ haha


JPK, sedang beramah mesra. Time ni la banyak teringat kenangan-kenangan sepnjang jadi JPK dulu. 


YDP JPK, *kenapaaa dengan farrisss??? haha



Dari gambar-gambar kat atas, aku mention YDP JPK tanpa sebut nama, okay ni nak perkenalkan. 
Nama: Nurul `Izzah Alias
Dia adalah classmate aku dari sem 1, roommate masa sem 2 dan sama-sama JPK masa sebelum aku masuk bertanding MPP. 
Proud of u Izzah. 
Stay strong sahabat.  :)))


Pemberian cenderahati dari MPP ke JPK.


Thanks semua.
MPP Shah Alam --> thanks sebab datang jauh-jauh, turun naik tangga.
JPK Palam: thanks susah-susah sediakan tempat meeting, layan kami dengan baik.
Exco Hubungan Dalaman --> yg bersusah-susah uruskan meeting kali ni.

Act, meeting kali ni dah lama plan, dari sem lepas. Cuma JPK puncak alam masa tu tak available. Sebab tu ditunda ke tarikh ni, nama "Salam Ukhuwah", tujuannya berkenal-kenalan sambil mengumpulkan semua aduan-aduan dari semua kolej, alhamdulillah kami dah ber" road tour' ke semua kolej di Shah Alam dan Puncak Alam :))

DONE!

MPP <3 JPK

Dah malam, kbye. Harap suara aku kembali seperti biasa bila bangun esok pg. 





1 comment:

  1. salam..syafakillah kak maryam :) laksanakan tanggungjawab dengan amanah dan jujur ye :D semoga berjaya

    ReplyDelete