Monday 10 June 2013

Pengalaman menjadi sejarah.

Assalamualaikum. Rasa dah sebulan tak update blog. Pecah record, kalau tak before ni paling lama at least seminggu mesti sekali aku update. Hmm

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah

Thanks Allah atas segala bantuan yang telah Engkau berikan disaat aku sangat memerlukan.
Thanks Allah atas segala ujian dan kenikmatan.

Sesungguhnya jika Allah berikan satu hari sedih untuk kita, insyaAllah akan diganti dengan satu hari gembira.

Kursus Pemimpin Minggu Destini Siswa (KPMDS) dah habis. :)
Minggu Destini Siswa (MDS) dah habis. :)

Assignment mandarin dah siap walaupun tak membantu sangat just berlakon je. Sorry teamates. :(
Assignment video assessment pun dah re-do. Maaf jugak, just dapat buat skrip je. :(
Presentation research pun dah. Sorry just dapat datang untuk present je. :(
Sorry team mates. :(

Dah cuba buat yang terbaik. Untuk menggantikan semua assignmentss, akan buat manual peads intervention. Korang jangan risau and thanks faham. 
Thanks a lot, tak tahu nak balas macam mana. 
:,)

Kita merancang, Allah merancang tetapi perancangan yang terbaik adalah daripada Allah.

_______________________________________________________________________________

Tahniah kepada adik-adik asasi yang baru mendaftar. Serious masa pendaftaran rasa homesick. Masa pendaftaran ada yang ambil video, ada yang ambil gambar masa isi borang. Macam-macam ada. Dari hati setiap parents yang hantar anak-anak untuk belajar pasti ada harapan yang menggunung. Percayalah. :,)

Kadang tak sangka, teringat dulu-dulu masa daftar matrik. First time duduk jauh, sbb dulu sekolah asrama dekat johor, rumah dekat johor jugak. Masa matrik, dapat dekat melaka kira jauh la tu. Masa tu mmg sedih sangat masa parents nak balik. Then bila dah masuk, jarang balik sbb bz dengan kelas, program, PRD. Ada kadang 2, 3 bulan tak balik sbb tak sempat. 

Tp serious, zaman matrik paling best. :)

MDS kali ni jugak ramai ex-asasi yang join, ada 37 orang. Rasa macam adik-adik sendiri. Entah dapat jumpa lagi ke tak, yelah lepas ni dah bawa haluan masing-masing. Mana yang masuk UiTM jumpa la lagi. Mana yang masuk uni lain, kalau ada jodoh jumpa la kita. :)

Sedih bila nak berpisah semalam. Huhh.

Kepada semua PMDS. Thanks and sorry for everything. Nobody perfect. Setiap apa yang dilakukan atau diperlakukan kadang-kadang adalah balasan daripada Allah atas apa yang kita pernah lakukan sebelum ini. Masa malam last tak sempat pergi pada seorang-seorang untuk cakap benda ni sbb nampak semua bz dengan biro masing-masing. Al maklumlah tak ada biro kan. 

Macam apa yang aku pernah post sebelum ini, kadang tangan yang menaip lagi mudah untuk sampaikan sesuatu daripada mulut yang berkata-kata. 

Segala silap dan salah sepanjang menyandang jawatan pengarah kolej untuk MDS kali ini, saya mohon maaf. Sesungguhnya amanah yang diberikan sangat berat, 111 PMDS, 3008 pelajar baru. Tapi alhamdulillah dah lepas semua, baru la dapat bernafas dengan tenang. :)


........ To be continued .....

10 Jun 2013

Sambungan~~ Hari tu tak sempat habiskan. Hee

Now, berada di bilik gerakan. Baru habis lab.
Bila pergi kelas tadi rasa sangat awkward sbb macam dah berminggu tak pergi kelas. Act tak ada la teruk sampai tahap tu, Haha. Tp maybe sbb cuti gawai seminggu then terus MDS. Tu yg rasa lama. 

And honestly minggu lepas aku p 2 kelas je, sbb ada presentation n test. 
Tadi p kelas, tanya-tanya ketua untuk setiap subjek mana yang tertinggal. Gather balik semua benda yang tertinggal, update tarikh submit assignment, test bagai bagai. InsyaAllah, dah nampak cahaya. Kalau tak semalam, duduk termenung tak tahu nak start mana. Haha

Thanks sahabat. HS225. Korang the best. Rasa terharu. Serious. :,)

InsyaAllah minggu ni akan focus untuk test. Ada 4 test minggu ni. 2 assignment kena submit. Yes, you can do it Maryam! :)

Tak sangka lagi 2 minggu je nak FINAL. Rasa berdebar. Tp tak ada benda mustahil. Jangan mengalah selagi kita belum berusaha. 2 minggu, macam-macam boleh study, boleh buat. Jika kita hargai masa kita dengan baik. Setiap saat, minit, jam, hari sangat berharga. Serious.

Tadi ada sesi taklimat bersama pelajar baru diploma untuk FSK. Tahniah dan selamat datang kepada adik-adik! Sorry tak dapat nak join sbb ada kelas. 

Kepada sahabat. Hope baca.

Dont give up. Dont give up.
Selagi ada masa, selagi itu ada jalan. InsyaAllah. 
Allah tidak akan menguji hambanya luar dari kemampuan.
Ujian yang Allah bagi ini adalah sebagai peringatan supaya kita lebih ingat kepadaNya.
Nothing impossible. 
We are here to support you. :,)
You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have. 

Sorry la entry ni berterabur sikit. Sbb tulis sikit-sikit then sambung-sambung.
K, assalamualaikum.

"Dont pray for life to be easy but pray for yourself to be strong" 



No comments:

Post a Comment